Sunday, October 29, 2006

*JAPANSKA POEZIJA - II dio*

~senryu~

Sličan je haiku i piše se u istom obliku, ali se bazira na ismijavanju, ironiji i sarkazmu.
To su podrugljive upadice o ljudskim glupostima i apsurdima.
Dok je u haiku pjesnik direktno upleten u radnju, u senryu pjesnik promatra postrance.

Govno galeba
po čelu me pljusne –
stiže novac
/Borivoj Bukva/

Glasno hrkanje
uz praznu flašu leže
pseto i gazda.
/Sunčica Samec/



~waka~

Waka poezija ili "tanka" stara je 13. stoljeća.
Dok je haiku otvoren, waka je gotovo uvijek izrazito završena, zatvorena pjesma koja se sastoji iz dvije strofe.
Prva je "kami-no-ku", od tri stiha sa - 5,7,5 slogova (kao haiku)
Druga strofa se zove "shomo-no-ku", sastoji se od dva stiha sa - 7,7 slogova.

Gerald St. Maur ističe da: "...Potraga za haiku Gralom lako može odvesti u asketizam, pa iako to nije prokletstvo, ipak skreće pozornost na ograničenja koja haiku, kao i bilo koja poetska forma, nužno mora imati."

Waka pruža omiljeno rješenje tog problema, ima skoro dvostruko više prostora od haikua, više nego dostatno da omogući jedan ili dva zaokreta unutar pet stihova, te dublje nijansiranje (stoga se waka naziva i
„ženskim“ haikuom).

niz tijelo ti
dok kukovima njišeš
haljina klizi

u mene zagledana -
oči ti kriju nemir /Borivoj Bukva/



Krici galeba
val o hridi udara.
Iskra u oku

sagorjela od želje,
u pjenu se pretvara. / Biljana Bokun/


Photobucket - Video and Image Hosting
  • na jastuku tvoj dah; ostaje da probudi nemire...;))) - noma d, (5.5.2006 09:51)
  • hvala ti draga latica, uvrstio sam te kod sebe s radoscu. moj blog: http://budan.blog.hr/ pisemo se. srdacan pozdrav, boro - Posjetitelj (Neregistriran), (6.5.2006 10:51)
  • Nice... - Trixie, (6.5.2006 16:42)
  • tražeči podatke o japanskoj trešnji zalutala sam na tvoj blog i sretna sam da sam ga našla.barem sam saznala nešto o haiku pjesništvu.Na svom blogu sam pisala o japanskoj trešnji u dane kad je ona procvala i napisala nešto kratko misleči da je to haiku. Sada me je sram i da to ispravim hvala ti za ovo pojašnjenje.Ja imam blog na drugom mjestu pa ti nemogu ostavitilinksamo adresu http://zksenija.blogspot.com/ - Posjetitelj (Neregistriran), (6.5.2006 21:25)
  • @noma d - znala sam da znaš ;-)@boro - hvala tebi i do čitanja :-) @Trixie - thnx @ksenija - heeej, čemu sram? ;-) ..haiku svatko doživljava na svoj način..bila sam na blogu i oduševljena sam... - lastavica, (15.5.2006 11:10)

1 Comments:

Blogger Martina said...

Strava su ti ove pjesmice .. :)

27/6/07 5:10 AM  

Post a Comment

<< Home